20 Ocak 2009 Salı

Subaru Forester 2.5 XT


Yeni Forester XT ise bir önceki modelden tamamen farklı. Herşeyden önce yeni otomobil eskisinden daha yüksek, daha uzun ve daha geniş. Arka koltuklardaki diz mesafesi eski araç için en büyük sorun gibi görünüyordu. Bu tamamen ortadan kaldırılmış. Bir önceki modeldeki diğer en büyük şikayetler ise yol ve rüzgar sesinin rahatsız edici boyutlarda olmasıydı. Bu sorunlar da çözülmüş. Motor bir önceki XT ile aynı. Hatta daha düşük devirlerde maksimum torka ulaşıyorsunuz. Ancak kullanım daha hissiz ve sportiflikten uzak. Eski modeldeki gazlama arzusu törpülenmiş. Sürüş daha yumuşak ve konfora yönelik. kabin her açıdan daha kaliteli ve şık. Bence eski model yakışıklı bir otomobil değildi. Ama kendine has bir çızgisi ve tarzı vardı. Ben şahsen çok beğeniyordum. Yeni aracı da satın aldım. Ancak yeni dış tasarımı beğendiğim için değil. Mekanik olarak motora, yürüyen aksama ve kendine has teknolojisine hayranlığımdan satın aldım. Bu gerçekten de bence güzel bir otomobil değil. Eskisi gibi belirgin bir SUBARU çizgisi yok. Ama alışmaya çalışıyorum.























Subaru Forester kar, kış, kıyamet, sel, çamur,yağmur dinlemeden her türlü koşulda sizi taşıyabilen bir otomobil. Tam bir aile otomobili. Her türlü ihtiyacınıza cevap verecek kadar konforlu. Sürüş güvenliği asimetrik 4 çeker sistemi sayesinde maksimum seviyede. Eğer Subaru Forester'ınız XT ise yani 2.5 Turbo motora sahip ise 230 hp gücünde 0'dan 100'e 6.5 saniye civarında (düz vitesde daha da hızlı) çıkan "aile otomobili görünümünde bir canavar" besliyorsunuz demektir ! Besliyorsunuz diyorum çünkü performanslı kullanımda yakıt tüketimi inanılmaz boyutlarda. Ancak herşeye rağmen yol durumu uygunsa ayağınızı gazdan çekemiyorsunuz. Çünkü Boxer motorun hırıltısı gerçekten de süper. Amerikalıların crossover dedikleri hem otomobil hem de SUV segmentinde bir araç. Kendisinden büyük SUV'ların hantallığı ve yüksek vergi yükü yok. Otobanda veya şehirlerarası yolda çoğu SUV'lar gibi değil en iddialı spor otomobil gibi bir performansa sahipsiniz. Ancak spor otomobillerin rüyasında bile göremeyeceği arazi ve hava koşullarında da güvenle ve sorunsuz ilerleyebilen müthiş bir otomobil Forester.

4 yorum:

GK dedi ki...

Piyasada aynı boyuttaki motorlara sahip SUV araçlar ile karşılaştırınca hakikaten ivmelenme özelliği çok iyi,fakat Subaru,Imperza'dan dolayı eski saygınlığını yitirdi sanki.Impreza hatchback'den sonra ön yargı ile bakar olduk subaru'ya.

[as] dedi ki...

hoş geldiniz blog dünyasına.
kaplanpenche.com'da "Gündüz Hoca" ile ilgili güzel bir şiir var.
İyi çalışmalar.

muti dedi ki...

kel alaka olacak ama uzun süre legacy le forester arasında gidip gelip imprezza 1.5 aldım(kel alaka olan kısım bu). yılların subaru tutkunu olarak şunu farkettim ki her şeyiyle 10 numara olabilecek forester ı iç dizayn ve detay kalitesi bir parça da olsa geriye düşürüyor ve bunu legacy nin iç kalitesini görünce anlıyorsunuz. yine 9.5 tan 10...

Unknown dedi ki...

Merhaba Güntekin Bey,
Programlarınızı severek izleyen birisi olarak Subaru tutkunu olmanızdan büyük mutluluk duydum.
Metindeki "asimetrik dört çeker" ibaresini "simetrik dört çeker" olarak düzeltebilir misiniz?
Saygılarımla.